Ktoś kiedyś powiedział, że głównym celem biznesowym korporacji jest istnienie samej korporacji.Przeżyłem to osobiście zarówno jako pracownik wielu szczebli międzynarodowego koncernu, doświadczyłem także jako konsultant…
W gruncie rzeczy niezależnie od tego czy mamy pandemię, lockdown, godziny dla seniorów, limit na metr kwadratowy, czy jakikolwiek inny wynalazek rządowy, wzrost sprzedaży w…
Według klasycznej definicji marka prywatna to taka, która dystrybuowana jest jedynie w obrębie jednej sieci handlowej. Przy czym nazwa marki może być tożsama z nazwą…
W ogólności administracyjne ograniczanie ilości dni handlu jest procesem analogicznym do skracania godzin pracy w tygodniu i wynika z dojrzałości ekonomicznej danego rynku.Tę dojrzałość uzyskuje…
Przy okazji wprowadzania przez Empik nowej usługi, jaką jest możliwość zapłaty za towar w sklepie stacjonarnym z poziomu aplikacji, Pani Prezes sieci udzieliła interesującego wywiadu…
Kampanie reklamowe w sieciach handlowych powinny odpowiadać głównej strategii handlowej. Powinny być również bardzo uważnie planowane, oceniane i rozliczane.Budżet marketingowy jest najpoważniejszą pozycją kosztową w…
Paradoksalnie grudzień może być bardzo dobrym miesiącem dla tradycyjnej sprzedaży w sieciach handlowych.Z jednej strony „wygłodniałe” społeczeństwo po miesiącu lockdown’u zapewne masowo ruszy do zakupów…
Zamknięcie galerii handlowych jest – niestety – aktem rozpaczy rządu, który nie jest w stanie skutecznie zarządzać państwowym systemem wykrywania i izolacji chorych.Lockdown jest izolacją…
Pewnym fenomenem na naszym rynku jest ogromna sieć, która realizuje doskonałe wyniki, pomimo braku jakiejkolwiek sprzedaży internetowej.Mowa o Pepco, spółce, która niedawno świętowała otwarcie tysięcznego…
Szpital, czyli coś z niczegoBudowa szpitali tymczasowych to nic innego jak projekt inwestycyjny zwiększania mocy produkcyjnych.Do realizacji takiego projektu (poza jak zawsze pieniędzmi) potrzebna jest…